Advies

Raadgeving en voorlichting

Advisering wordt gedefinieerd als raadgeving en voorlichting in de consideratie om anderen beter en uitgebreider te informeren over mogelijke opties.

CoachMac vrijblijvende advisering is meer dan informeren. Advisering is voor ons, wat wij voor u zouden kunnen betekenen. Voor ons is kennismaking een interactie van vragen, antwoorden waarbij het wederzijds ontdekken en het raakherkenning proces centraal staat. Kortom het doorgronden van uw caseproblematiek en wensen, mits het op prijs wordt gesteld.

Vanuit onze introkennismaking kunnen wij u een conceptplan van aanpak voorleggen. Een intro offerteconcept waarbij de onderscheidende hoofdlijnen onderzoeksfase, analyse en de te volgen strategie centraal staan. Resultaten en conclusies worden in het vervolggesprek kenbaar gemaakt. Daarna zou een omvangrijker gedetailleerd conceptplan van aanpak in een alles omvattende offerte of deelofferte kunnen worden vastgelegd.

Onderzoeksfase

CoachMac onderzoeksfase is altijd drieledig. Allereerst onderzoek naar de door organisatie gedragen waarden zoals een heldere missie en een aansprekende visie. Vervolgens onderzoek naar de gewenste doelstellingen, strategische realiteit en een onderscheidende herkenbare positionering. Tot slot worden de interne, externe informatieverkeerspatronen, communicatierichtlijnen en de daarbij gebruikte technische toepassingen in beeld gebracht.

In de onderzoeksfase wordt de diepte, breedte en flexibiliteit van het onderzoek bepaald door het gewenste kwaliteitsniveau en de daarbij benodigde dienstverlenende skills. CoachMac heeft overigens meerdere varianten van toepassingsonderzoeken ontwikkelt om op een eenvoudige wijze problemen en oplossingen inzichtelijk te maken.

Analyse

In deze fase worden de verzamelde data uit de onderzoekfase, geanalyseerd en geclassificeerd. Het betreft hier zowel interne als externe analyse.

Interne analyse heeft betrekking op de sterke en zwakke punten in de organisatie waarbij allereerst de fundamentele waarden van de organisatie in beeld worden gebracht. Hieruit voortkomend zullen opties worden aangeven om organisatiewaarden te versterken. Vervolgens wordt de interne effectiviteit en transparantie van de operationele datacommunicatieprotocollen en informatieprocedures geanalyseerd. Specificatie en classificatie van hoe communicatie en informatierichtlijnen anders en effectiever zouden kunnen worden ingericht.

Externe analyse betreft marktpositie. Huidige concurrentiepositie en de anticiperende flexibiliteit ten aanzien van vraag en aanbod.  Met bijzondere aandacht voor het analyseren, specificeren en categoriseren van innovatiemogelijkheden en niches. Vervolgens het perspectief van profilering en de inzet van diverse externe communicatie en marketingtools om doelstellingen en herkenbare onderscheidende unieke marktpositionering te realiseren.

Strategie

Uiteindelijk zal de in onderzoek(en) verzamelde, geanalyseerde en gecategoriseerde informatie naar meerdere scenario’s van mogelijke strategisch oplossingen worden vertaald.

Opties van mogelijke te volgen strategieën waarbij de vertaling en verwezenlijking van gewenste doelstellingen naar een onderscheidende positionering in realistische stappen zal worden weergegeven.